2014. július 2., szerda

Tökös-mákos pite

Gyors nyári másodikféle, ma például játszótér után, fél 12-kor láttam neki, a levessel párhuzamosan, és harangszóra az asztalon volt az étel. Ami mondjuk nem követelmény, de szeretjük.



Kell hozzá
30 dkg liszt,
5 dkg cukor
kis só
1 cs. vaníliás cukor
ezt összekeverjük, majd elmorzsoljuk
10 dkg vajjal.
Hozzáöntünk 1 felvert tojást, mínusz egy kicsi, amivel majd a tetejét megkenjük, és
annyi tejfölt, amitől összeáll a tészta. Összeállítjuk, betesszük a hűtőbe. Addig feltesszük a levest és elkészítjük a tölteléket. Szedünk a kertben egy közepes
cukkinit, meghámozzuk, lereszeljük, teszünk hozzá
darált mákot
némi mézet
és 1 evőkanál xilitet, ha a Pé kérdezi, természetesen cukor volt az. Összekeverjük.

Elfelezzük a tésztát. Az egyik felét belenyomkodjuk egy tortaforma aljába, hát én azt nem tudom, hogy nekem mekkora van, az az ikeás, na. Alávajazni nem kell, linzertésztánk van. A tésztára rátesszük a tölteléket. A tészta másik felét kinyújtjuk szépen kör alakúra szilikonos sütőpapíron, nehogy már mosogatni kelljen a deszkát, és ráhelyezzük a pitére. Nem a deszkát, hanem a kinyújtott tésztát. Lekenem a megspórolt tojással, megszurkálom, beküldöm a sütőbe, 180 fokon, légkeveréssel kb.15 perc.
Amíg a kölkeket asztalhoz könyörgöm, meg is sül, amíg beléjük diktálom a levest, ki is hűl a sütink, ami egyben remek motivációs, avagy fenyegető eszköz (ui. ha nincs leves, nincs süti se, úgy finnyázz!)
A tetejére mehet porcukor, de én azt nem szeretem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése