2011. február 13., vasárnap

Mézes-balzsamecetes csirkemell

Új mániám lett a balzsamecet és a méz, igen, azóta kenyérre kenve is ettem. Igaz, az csak enyhe utánzata az érzésnek, olyan, mintha a szerelmünk fényképét nézegetnénk szeretkezés helyett, de hát szexelni se lehet örökké, meg hús sütni sem. Következik a "hogyan készítsünk a dögunalmas ipari csirkemellből átütően finom, szaftos, pikáns husikát" recept. Páccal.

Az oldalashoz készült páclét reprodukáltam, csak mivel a csirkemell filé nem sütőben sül, hanem hirtelen a serpenyőben, gondoltam, a vizet kivonjuk belőle, és benne hagyjuk az állatot egy éjszakára. Reggel tájban egy kicsit már aggódni kezdtem, mert mi van, ha az ecetben feloldódott a hús, és egy homogén masszává állt össze, na, arra milyen receptet alkalmazok, de nem így lett szerencsére.
Recept.
2 csirkemell filét kinyitok, besózom, majd összekeverek
1 dl jóféle modenai balzsamecetet (a Tesco balzsamecet is modenai, mégis egészen más a bukéja, mint annak, ami a Culinarisból származik, elvégeztem az összehasonlító tesztet, hát mittudomén, biztos van ilyen meg olyan tokaji is, és mégis mind a kettő Tokajból származik, gondolom, a tizenötödik ilyen kaja után majd megmondom a tutit, hogy melyiket kell használni.)
2 evőkanál mézet
1/2 tk csombort (borsikafű)
5 gerezd apróra vágott fokhagymát (a csirkéhez elő kellett venni a vágódeszkát meg a kést, ilyenkor indokolt apróra vágni a fokhagymát. Ha viszont nincs elöl a vágódeszka meg a kés, akkor zúzás van. Ez az elv.) és
pici csilipaprikát.
Ezt a keveréket ráöntöm a csirkemellekre. Éjszakára megy a hűtőbe. Ebédre pikpakk kisütöm a húsokat serpenyőben, krumplipürével tálalom.

A páclét nem dobjuk ki. Én nem tudom, hogy mennyire szabályos páclét felhasználni, de fogtam, beforraltam a felére (bacik már biztos nem tenyésznek benne), leszűrtem, és kaptam egy jó sűrű, fényes, intenzív ízű, fűszeres szószt, amit a krumplipürére csöpögtettünk. Nagyon finom lett. Különben nem blogoltam volna le.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése