2010. szeptember 11., szombat

Cigánypecsenye

Most nem azért, de szerintem az évszázad cigánypecsenyéjét csináltam meg ma, ami annál is érdekesebb, mert még sose készítettem húsételt cigánypecsenyét. De hát egyszer azt is el kell kezdeni, főleg, ha az embernek rendes családja nőtt az évek alatt, két felnőtt, két gyerek, szóval a szokásos, másrészt meg az edénykészletem továbbra is csak kétszemélyes, vagyis a zöldbabnál valami táplálóbbal kell megtölteni a fazekat, hogy mindenki jól lakjon, és itt merült ki az érvkészletem a húsételek mellett, leszámítva, hogy amúgy mindenki szereti.

A mai cigánypecsenye egyébként még egy felismeréshez hozzásegített, nem értettem ugyanis eddig, hogy miért mondják, hogy a hús nem valami egészséges étel, már miért ne lenne az, tele van vassal, meg jóféle, teljes értékű fehérjével, az emésztőrendszerünk, fogazatunk alkalmas a feldolgozására, hol itt a gond? Hát elmondom, a zsír. Mert ugye a tarja nem az a sovány húsféle, amit jelen receptünknél jól be kell pácolni némi olajban, aztán kisütni némi szalonnazsíron, ráhelyezve a kakastaréjt, hátha maradt még benne valami, és végül, ha még mindig nem csúszna, akkor majd a sült krumplin lévő olaj megoldja, bár némi olíva még a paradicsomsalátára is kerül a balzsemecet alá. Szóval ma betoltunk egy bödön zsírt mindenféle kifinomult módszerekkel, de megérte, ha kétszer akkora is lesz a seggem általa.
8 szelet tarját (én kicsontozottat vettem, bár a csontos hús zamatosabb, csak az uram nem szereti) kiklopfoltam némileg, sóztam, borsoztam, majd minden szeletet bekentem a következő páccal:
8 gerezd zúzott fokhagyma
olíva- és napraforgó olaj keveréke
1-2 kávés kanál pirospaprika
A hozzávalókat összekevertem, és kenőtollal rákentem a hússzeletekre, majd hagytam állni kicsit. Közben 6 szelet füstölt szalonnát kakastaréjra vágtam, kisütöttem egy vastag talpú edény alján. Aztán kiemeltem a szalonnákat, a zsíron pedig megsütöttem a húsok mindkét oldalát. Viszonylag gyorsan végeztem. A kisült húsokat tepsibe raktam, a szeletekre helyeztem a szalonnákat, és betoltam a 180 fokra előmelegített sütőbe, ahol húsz perc alatt szépen elkészültek. Közben sütöttem hozzá krumplit, és elkészült a paradicsomsaláta (paradicsom, só, bors, olívaolaj, balzsamecet) és jó étvágyat. Fotózni meg már megint elfelejtettem a nagy mohóságomban, de finom volt, szaftos, és puha husika, a gyerekek is tolták lelkesen, ideértve a 14 hónapos Ákost is. Borcsi (3,5 éves) pedig életében először megevett egy egész szelet húst.

De azért nem csinálunk rendszert belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése